BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

we are in love..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

truly in love?

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, January 5, 2012

kisah nur amalina

salam tahun baru 2012..belum terlambat untuk wish selamat tahun baru..syukur Alhamdulillah hingga saat ini, saya diberi peluang oleh Allah SWT untuk bernafas dan mengejar keredhaanNya di dunia ini..

pagi-pagi tadi, agak awal ke kolej, sempat menatap facebook..tertarik dengan 1 video yang dipost oleh sahabat saya,...lihat sini

nama macam pernah biasa didengar..oh..rupa-rupanya pelajar cemerlang Malaysia..sekarang dah further study di luar negara..sangat berubah..mmm...saya bukan juri untuk komen tentang perubahan beliau..cuma saya terkenangkan sesuatu..

remaja memang selalu tersilap buat perhitungan..mungkin akal masih dikuasai oleh kehendak hati..tidak berfikir panjang dalam melakukan sesuatu..terlalu mengikut perasaan..terlalu mengikut kawan..terlalu mengikut pengaruh luar..walau apa pun alasannya..saya pasti..satu hari nanti, kita akan MENYESAL..menyesal semenyesal2ya..seperti saya..saya pernah menyesal atas kesilapan saya yang dulu..masa tak boleh diulang..kesilapan tidak mampu dibetulkan lagi..

dasar manusia...tidak dapat lari dari melakukan kesilapan..

cuma saya bersyukur..Allah masih memberi ruang kepada saya, untuk membetulkan kesilapan saya..walaupun saya tau ia mungkin terlambat..

menangis pun dah xguna nanti-kata Khaila Faqiha

semoga sesiapa yang membaca post ini, fikirlah setiap perlakuan kita..hitungkan dengan akal, adakah ia benar atau salah..jangan sampai kita menyesal, dan bila kita berpaling semula, sudah tiada ruang kepada kita untuk membetulkan keadaan...

No comments:

Post a Comment