BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

we are in love..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

truly in love?

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, June 30, 2010

hari yang sibuk dengan panggilan telefon

hari ini saya bizi.saya bizi menjawab dan menelefon kol.(ayat hampeh).hari ni..hari ni..erm..saya dapat kol dari en Wadi(salesman kereta), dia cakap CIMB xmau memberi saye meminjam wang.sebab saya kerja kontrak.huh.saya kerja sementara la, bukan kontrak.lain tu.kontrak saya dengan KPTM 6-7 tahun.tahu x?saya kena kerja selama 6 tahun minimum di sini.wajib taw.huh.jadi encik itu try tanya bank lain.maka, tengahari tadi,semasa saya sedang enak tidur di bilik(saya ponteng kerja haha), encik Bank R*** menelefon saya.saya jadi komfius.saya dah la tak berape nak hebat bab-bab wang ni, walaupun itu kereta saya.hehe.kira2 yang disarankan:

pakej 1:full loan.9 years:rm702 per month
pakej 2:full loan tapi bayar rm1000.rm691 per month
pakej 3:10%(bayar 5599).9 years.rm623 per month

jadi saya pun menanya pendapat kakak saya.kakak saya memberi kata-kata, bukan pendapat ya tapi kata2.hehe.dia suruh saya tanya pada yang lain.setelah bertanya2.saya ambil keputusan nak ambil je pakej 3.hehe.itu pun bukanlah keputusan saya sangat.itu keputusan bersama.mula2 saya ingat nak tunggu bank komersil lain.tapi...saya ade beberapa hujah

1.sebenarnya saya da save duit untuk bayar downpayment tu, tp masih xcukup.skrang saya ada rm5000.mungkin bulan depan duit saya cukup rm6000 dan dengan berjimat sedikit untuk cukupkan rm6500(untuk tinted+downpyment)
2.sekiranya duit saya tidak cukup, beliau sudi meminjamkan saya sedikit.oh.terharu.(sebab saya tahu beliau sangat berkira2 dan berhati2 bab duit.itu memang sifat beliau)
3.saya hanya perlu membayar rm624 sebulan.di situ saya da save rm70 sebulan.saya boleh byar duit minyak untuk balik ke kampung saya setiap bulan.saya sangat2 rindu nak balik.huu
4.saya xda kemudahan.saya xde akaun bank lain selain CIMB.nanti saya susah dan leceh nak kena keluarkan duit lalu bank in dalam bank lain.saya tidak boleh terus click di internet.

tapi yang lecehnya, saya kena jumpa bos+admin mintak itu dan ini.tau2 jelah, admin tmpat saya ni macam hmpeh saja.huh.tapi takpe.itu sekejap saja.
payslip saya juga akan kotor sedikit lah.tapi tak mengapa.saya bukan nak beli rumah pun.itu semua kerja bakal suami saya untuk fikirkan semua itu.HAHAHA.gelak jahat.

yang pasti saya memang memerlukan sebijik kereta untuk bergerak ke mana-mana.sekian~

No comments:

Post a Comment