BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

we are in love..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

truly in love?

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, September 14, 2010

raya mengingatkan saya kepada dia

first entry for this month..of coz la cte sal raya kan..hari ni dah raya ke 6..mula tengahari nanti nak beraya di rumah rakan-rakan sekitar muazam ni..stok baju raya dah xde jadi mungkin akan ulang pakai atau pakai saja baju tahun lepas.hehe

raya..raya..raya..seronok ke raya korang kawan2??mesti masih lagi best gitu..bagi saya, honestly, raya saya xde la seronok sangat pom.biasa2 macam hari biasa2 je.mungkin seronok kerana dapat cuti + makan macam2+bersama family.itu sahaja.the rest..erm..sangat biasa.betullah orang cakap, raya ni untuk budak-budak je.

rutin biasa setiap kali raya menjelma..malam tu of coz la kena tolong mak saya masak (saya seorang yang sangat tidak minat memasak).

syawal 1:pagi2 pegi semayang raya, balik makan, salam ngan family yg berterabur.xde beratur2 kepoyo2an macam dalam tv tu..biasa abah takde 1st raya sebab de sorang je balik kg.kami2 ni raya ke 2 baru blik kg.then, tgk tv..kalau jiran2 ada, g la beraya.biasanya 2 rumah wajib la g beraya .then balik.tgk tv lagi."makan.tgk tv.makan.tgk tv.makan"(ulang frasa " tersebut sehingga muntah ok).

syawal 2:pagi2 gerak blik kg(batu 6,panching,kuantan), g melawat kubur arwah abang saya..dulu2 raya saya memang best lagi2 masa arwah ada, sebab saya memang 24 hr ikut bontot dia, sampai penah kena marah ngan abah sebab naik moto merayau ngan dia(masa tu nak blik terengganu, tapi kami telah menghilangkan diri beraya).hehe.masa tu kecik2 lagi.n saya masa tu masih anak bongsu.hehe.jadi pembonceng setia.kalau bleh, p toilet pom saya nak follow gak..saya rasa sejak abg saya dah pergi, memang raya saya dah x seseronok dulu.kadang2 saya sedih lagi2 bila pergi melawat kubur arwah.selalu cover2 nak nangis sebab kalau saya nangis takut mak saya pun join saya sekali..dah 9 tahun arwah abang takde tapi saya tetap igt kenangan masa arwah ada..semoga abang saya ditempatkan di kalangan orang-orang beriman..amin..
 ~al-fatihah~

faizal-fazila-farida

selepas balik dari kubur, baru balik rumah nenek, makan2, mintak maaf ngan abah sume..then baru lah g umah sedara mara.1st,umah makcik saya wajib makan lemang, then umah2 lain(itu ikut mood mak saya nak g ke tak)..saya follow mak saya je.xde lah baik sangat even dgn cousin2 pun sbb masing2 dah besar.dulu masa kecik2 je main sama2.sekarang dah duduk muazam, balik pun jarang.diorang pun dah beranak pinak.family kami je yg masih berkeluarga asas.cume tambah abang ipar sorang je.dah habis beraya, balik muazam.

syawal 3:makan.tgk tv.makan.tgk tv.online.beraya rumah rakan-rakan muazam.layan kawan2 yang datang.borak sakan sampai malam.hehe.sementara masih belum berumah & tangga, bolehla melepak dengan rakan2 sampai lewat malam.hehe.masa ni la nak korek rahsia, dengar luahan perasaan.biasanya saya menadah telinga je.

begitulah rutin setiap tahun semasa raya.jadi tahun depan,xperlulah saya letak entry raya lagi sebab anda boleh refer cerita ini sahaja.hehe.kecualilah jika saya sudah berkahwin, mungkin ade perbezaan jalan cerita di situ.

No comments:

Post a Comment