BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

we are in love..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

truly in love?

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, July 6, 2011

Kursus Induksi Kumpulan 1 bil7/2011

holaah..hari ni berniat untuk update kisah Kursus Induksi yang saya hadiri 20/6/11-->30/6/2011. kursus yang menyebabkan saya ber'puasa' dari menatap internet kerana bayaran wireless di hotel sangat mencekik golongan miskin kurang berkemampuan mcm saya..

kursus diadakan di Hotel Selesa, JB.berkenalan dengan rakan2 baru seramai 38 orang(total peserta 39 orang termasuk saya).berbestfren dengan roomate saya, Dya dr KK Rompin n kenalan,Ila dr KK K.Terengganu..semua rakan2 adalah sporting, mesra n best, dengan penghulu yang sangat cool n urusetia yang sangat sekepala..:)..


rutin harian dipenuhi dengan ceramah dan makan dan ceramah dan makan..sehingga tulang belakang hampir bengkok kerana terlalu lama duduk..lokasi saya pulak sangat strategik menjadikan saya sentiasa menjadi 'subjek' untuk cerita2 para penceramah..T__T..bagus jugak, sebab saya memang terpaksa untuk tidak mengantuk..ngeh3..

saya bawa stok pakaian rasmi (baju kurung, blaus, skirt) untuk 10 hari, maka tiada istilah guna semula.tapi baju untuk riadah cuma 2 pasang je.maka sempat la guna semula sekejap sebab ada riadah kami hanya diwajibkan dalam bilik saja*faham2 sendiri..perkhidmatan dobi memang ada, tapi saya xpasti boleh claim atau tak.jadi lebih baik bawak cukup2 pakaiannya..makanan hotel adalah mengenyangkan (bersyukur je walapupun hampir xlalu tengok makanan hotel)..ada swimming pool di antara cafe kami dan bilik seminar.jadi..lepas habis ceramah, terus lompat dalam swimming pool dengan berbaju kurung yang sesuai..:)

masa sesi LDK, kami kena buat macam2 kelakuan kekanak2kan.menari, menari ciken dance, poco2 & berlakon..eceh..berlakon memang macam real..lakonan adat merisik, meminang & pernikahan..memang happening!

pelakon menonton tambahan

mula majlis

pelamin anganku musnah xmusnah dah

bunga manggar

geng kompang pakai pinggan kaca
keluarga pompuan

semua peserta + penceramah
hari terakhir 30/6 adalah hari exam Induksi.malam tu saya dan roomate saya (termasukla rakan2 pompuan yang lain) sakan menstudykan diri..wallah..rasa macam nak SPM semula je.kerana telah ditakut2kan oleh penceramah & urusetia, maka kami berhempas pulas menghafal apa yang mampu..biasanya soalan adalah 'lebih kurang sama' dengan soalan2 Induksi yang lepas..kira ada hint sket la untuk kami..
pukul 9.00am, mula menjawab soalan objektif..ARGHHH..GILA SUSAH!!soalan 1 pun saya xdapat jawab..saiko..ade 10 soalan mmg tahap hentam keromo..aiyoo..

10.00am start subjektif..YEEEHA...soalan yang baru discuss ng kawan2!!..ALHAMDULILLAH..saya menjawab dengan penuh sopan santun dan tulisan yang JELAS dan TERANG(pesanan urusetia)..antara soalan yang keluar & yang saya ingat:-
1. cuti haji
2.gaji perkhidmatan pertama & elaun bertugas rasmi
3.persiapan mesyuarat
4.cabaran wawasan 2020
5.fail meja & manual prosedur kerja
erm..yang lain-lain xberapa nak ingat..harap2 saya lulus induksi..maka cepat2 dapat mengsahkan jawatan..:)

gambar skema(klik gambar untuk zoom in):

muka pendidik2 anak bangsa

disebalik tabir (klik gambar untuk zoom in):-

muka..erk..

No comments:

Post a Comment