BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

we are in love..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

truly in love?

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, July 27, 2011

checlist majlis pertunanganku siri 2 versiBUDGET: HANTARAN PEREMPUAN

hoyeeha..internet lambat gile seyh..entry kali ni adalah pasal hantaran saya balas untuk pihak lelaki.gubahan-gubahan dia SEMUA dibuat sendiri..n hasilnya adalah SANGAT2 memuaskan hati.ramai le dok tanya sape buat, siap nak tempah 1x..adoii..sebenarnya semua idea cilok je kat magazine n internet..
hantaran yang saya balas adalah 13 iaitu:


1.sireh junjung
2.set pencuci muka
3.kasut
4.tuala
5.kain baju melayu
6.sampin & songkok
7.sejadah
8.wallet, tie, belt & pen set
9.bahulu
10.cupcake
11.jelly
12.buah
13.coklat

sireh junjung
sireh yang saya guna ni sireh tipu je.daun-daun sireh boleh dapat kat kedai hantaran..xsilap rm9.00 untuk 50 helai..kot..mak saya ada suruh ambik kat rumah jiran, tapi saya lak segan nak mintak apatah lagi menyelongkar semak untuk ambil daun sireh original..lastnya, beli ajoo..malam sebelum hari bertunang tu saya buat..ditemani adik beradik saya, akhirnya siap le gubahan sireh xseberapa ni.tengok contoh kat internet, pegi kedai hantaran beli sireh, polisterin, cucuk2 dan jadi..sebelum tu saya ada buat gubahan lain, tapi nampak macam rupe ultraman je.terus reject, buat yang baru & hasilnya....

DIY sireh junjung
pencuci muka
set pencuci yang dibeli oleh ibu mentua.hehe.tugas saya cuma membeli bowl kaca, buat polisterin bual  balut dengan kertas baldu, cucuk2 bunga & lengkapkan dengan riben..idea dari magazine..hehe..tada..

set pencuci muka
kasut
incik tunang sponsor kasut dia sendiri..tahniah!!

camel active

tuala
tuala yang tiba2 biru sebab ini diberi mak mentua lagi..sebenarnya saya dah pun beli tuala & sejadah untuk hantaran, tiba2 je mak mentua mau bagi..jadi saya pakai yang dia bagi..kena la ambik hati dia..ye x...nanti saya akan buat entry khas gubahan tuala ok..

tuala tiba2 biru
kain baju melayu
kalau cerita pasal kisah baju melayu ni, boleh buat entry tajuk dia je.macam2 konflik terjadi semata-mata nak membeli sepasang kain baju melayu.sekejap nak baju, sekejap kain, sekejap nak baju balik, sekejap nak kain..rasanya berapa banyak kali ulang pegi Semua House..hampir menaikkan darah kerana baju melayu...kain dilipat2 seolah-olah menjadi baju melayu.hehe.kreatif kan?idea seperti biasa.internet.ekeke

ini kain bukan baju



songkok & sampin
gubahan ni say lipat biasa2 saja. dua-dua beli kat area jalan Tunku Abdul Rahman..


sejadah
digubah bersama-sama rakan sekerja.kak e dan anim..kenapa warna biru??again.mak mentua kasi.hehe

unbalance
wallet set
ini mudah.beli & letak..tambahkan bunga yang digubah secara konon-konon lawa.hehe


lain-lain:
cupcake

coklat(sebelah kiri)
ops..ade beberapa hantaran tiada dalam simpanan..huwaa.mode kachiwa..harap-harap en photographer ada ambil lah ye gambaran semua hantaran.T___T

No comments:

Post a Comment